REGAŁY PRZESUWNESystem regałów przesuwnych pozwalający na uniwersalne i maksymalnie wykorzystanie przestrzeni przeznaczonej na archiwa, biblioteki , magazyny książek, itp. Po przez wyeliminowanie zbędnych ciągów komunikacyjnych oraz możliwość dostosowania regałów do indywidualnych potrzeb odbiorcy system daje możliwość umieszczenia na małej powierzchni dużej ilości dokumentów, książek.
OPIS KONSTRUKCJI REGAŁÓW JEZDNYCHKonstrukcja szyn1. Szyny wykonane ze stali oraz zabezpieczone przed korozją . Konstrukcja odporna jest na duże naciski kół jezdnych.
2. Szyny mogą być montowane jako nawierzchniowe z obustronnymi najazdami lub wpuszczane w posadzkę. Zabezpieczone przed przesuwaniem poprzez przykręcenie wkrętami do posadzki.
3. Konstrukcja szyn i technologia ułożenia gwarantuje właściwe ich wypoziomowanie za pomocą podkładek dystansowych.
Konstrukcja regałów1. Podwozie wykonane z profilu zimnogiętego zapewniającego odpowiednią sztywność i trwałość. Do podwozia instalowane są żeliwne , ocynkowane koła jezdne. Regały przesuwane są za pomocą 4 rolek prowadzących na dwóch najbardziej odległych szynach. Wszystkie elementy obrotowe łożyskowane na kulkowych łożyskach tocznych, zakrytych. Podwozia regału lakierowane są proszkowo na kolor RAL 7035.
2. Napęd kół jezdnych odbywa się poprzez dwustopniową przekładnię łańcuchową, posiadającą wszystkie koła zębate wykonane ze stali.
3. Ściany boczne regałów wykonane są z blachy stalowej, zimnowalcowanej malowanej proszkowo na kolor jasno-szary RAL 7035. Lakierowanie ścian odbywa się po wykonaniu wszystkich otworów. W celu lepszego zabezpieczenia antykorozyjnego blacha stalowa przed lakierowaniem zabezpieczona jest powłoką fosforanową. Usztywnienie ścian stanowi odpowiednio wyprofilowane obrzeże.
4. Ściany boczne posiadają otwory na zaczepy (bez możliwości wpadania książek pomiędzy półkę a ścianę boczną).
5. W celu dostosowania wysokości światła półek do przechowywanych materiałów, otwory do zamieszczenia zaczepów półek w ścianie bocznej rozmieszczone co 2 mm , 15 mm.
6. Półki wykonane z blachy stalowej, fosforanowanej, malowanej proszkowo na kolor jasno-szary RAL 7035. Lakierowanie półek odbywa się po wykonaniu wszystkich otworów i zagięć technologicznych. Każda półka regulowana niezależnie, zamontowana na oddzielnych czterech zaczepach (prosty, ręczny montaż). Grubość półki 3mm. W standardzie, przy zastosowaniu stężeń krzyżowych, każda półka posiada (z tyłu) profil zabezpieczający przed wypchnięciem dokumentów na sąsiedni regał.
7. W celu zapewnienia odpowiedniej sztywności regały wyposażone są w tylne (regały pojedyncze) lub środkowe (regały podwójne) stężenia krzyżowe.
8. Każdy regał od strony czołowej jest wyposażony w panel stalowy osłaniający napęd w kolorze ścian bocznych i półek tj. jasno-szarym RAL 7035., każdy panel jest wyposażony w tabliczkę do opisu regałów, przymocowaną w trwały sposób.
System napędu1. Ciche i lekkie przesuwanie całej sekcji umożliwia napęd korbowy z przekładnią redukcyjną. Koła zębate stalowe, wszystkie elementy obrotowe łożyskowane na krytych kulkowych łożyskach tocznych.
2. Przesuw regału odbywa się poprzez trójramienną korbę. Korba jest wykonana z tworzywa sztucznego i posiada wbudowaną stalową tuleję służącą do osadzenia na osi. Uchwyt obraca się niezależnie od obrotu całej korby.
3. Napęd z korby jest przenoszony z koła zębatego przy korbie poprzez łańcuch i odpowiednio dobraną przekładnię redukcyjną na koło zębate w pierwszej podstawie regału i dalej na cały regał poprzez wałki napędowe aż do ostatniego koła.
4. Przesuwanie regału odbywa się za pomocą pokrętła przy użyciu niewielkiej siły ok. 5 N.
5. Każdy regał jest wyposażony w blokadę napędu (przycisk umieszczony w centralnej części korby ) który w dowolnym momencie unieruchomi trwale cały moduł regałowy.
6. Ze względu na bezpieczeństwo obsługi podstawy jezdne posiadają antywyważniki zapobiegające wywróceniu się regałów i gumowe odboje dystansowe .
7. Dodatkowo można zamontować, we wskazanym regale, zamki blokujące dostęp do poszczególnych sekcji.